Rabu, 23 Oktober 2019

About Physics

Physics is the major science dealing with the fundamental  constituents of the universe, the forces they exert on one another, and the result produced by these forces. Sometimes in modern physics a more sophisticated is taken incorporates  elements of the three areas listed above, it relates to the laws of symmetry and conversation, such as those pertaining to energy, momentum, charge,  and parity
.
Physics is closely related to the other natural sciences and, in a sense, encompasses them. Chemistry, for example, deals with the interactions of atoms to form molecules: much of modern geology is lagerly a study of the physics of the earth and is know as geophysics: and astronomu deals with the physics of the stars and outer space. Even living systems are made up of fundamental particles and, as stidied in biophysics and biochemistry, they follow the same types of laws as the simpler particles traditionally studied by a physicist.

The emphasis on the interaction between particles in modern physics, know as the microschopic approach, must often be supplemented by a macroscopic approach that deals with larger elements or system of particles. The macroscopic approach is indispensable to the aplications of physics to much of modern technology. Thermodynamics, for example, a brance of physics developed during the 19th century, deals with the elucidation and measurement of properties of a system as a whole and remains useful in other fields of physics; it also forms the basis of much of chemical and mechanical engineering. Such properties as the temperature, pressure, and volume of a gas have no meaning for an individual atom or molecule; this thermodynamic concepts can only be applied directly to a very large system of such particles. A bridge exists, however, between  the microscopic and macroscopic approach; another branch of physics, known as statistical mechanics, indicates how pressure and temperature can be related to the motions atoms and molecules on statistical basis.

Physics emerged as a separate science only in the early 19th century; until that time a physicst was often also a mathematican, philosopher, chemist, biologist, engineer, or even primarily political leader or artist. Today the field has grown to such an extent that with few expections modern physicsts have to limit their attention to one or two branches of the science. Once the fundamental aspects of a new field are discovered and understood, they become the domain engineers and other applied scientist. The 19th century discoveries in electricity and magnetism, for example are now the province of electrical and communication engineers; the properties of mtter discovered at the beginning of the 20th century have been apllied in electronics; and the discoveries of nuclear physics most of them not yet 40 years old, have passed into the hands of nuclear engineers for aplicationss to peaceful of military uses.
Translate to Indonesian
Fisika adalah ilmu utama yang berurusan dengan konstituen dasar alam semesta, kekuatan yang mereka gunakan satu sama lain, dan hasil yang dihasilkan oleh kekuatan-kekuatan ini. Kadang-kadang dalam fisika modern yang lebih canggih diambil menggabungkan unsur-unsur dari tiga bidang yang tercantum di atas, berkaitan dengan hukum simetri dan percakapan, seperti yang berkaitan dengan energi, momentum, biaya, dan paritas
.
Fisika terkait erat dengan ilmu alam lainnya dan, dalam arti, mencakup mereka. Kimia, misalnya, berkaitan dengan interaksi atom untuk membentuk molekul: banyak geologi modern tidak bersemangat mempelajari fisika bumi dan dikenal sebagai geofisika: dan astronomi berurusan dengan fisika bintang dan angkasa luar. Bahkan sistem kehidupan terdiri dari partikel-partikel fundamental dan, seperti yang dirumuskan dalam biofisika dan biokimia, mereka mengikuti jenis hukum yang sama seperti partikel-partikel sederhana yang dipelajari secara tradisional oleh seorang fisikawan.

Penekanan pada interaksi antara partikel dalam fisika modern, dikenal sebagai pendekatan mikroskopis, harus sering dilengkapi dengan pendekatan makroskopik yang berhubungan dengan elemen atau sistem partikel yang lebih besar. Pendekatan makroskopik sangat diperlukan untuk aplikasi fisika untuk banyak teknologi modern. Termodinamika, misalnya, ilmu fisika yang dikembangkan selama abad ke-19, berkaitan dengan penjelasan dan pengukuran sifat-sifat suatu sistem secara keseluruhan dan tetap berguna dalam bidang fisika lainnya; itu juga membentuk dasar dari banyak teknik kimia dan mekanik. Sifat-sifat seperti suhu, tekanan, dan volume gas tidak memiliki arti untuk atom atau molekul individual; Konsep termodinamika ini hanya dapat diterapkan langsung ke sistem yang sangat besar dari partikel-partikel semacam itu. Namun, ada jembatan antara pendekatan mikroskopik dan makroskopik; cabang fisika lain, yang dikenal sebagai mekanika statistik, menunjukkan bagaimana tekanan dan temperatur dapat dikaitkan dengan atom dan molekul gerakan secara statistik.

Fisika muncul sebagai ilmu yang terpisah hanya pada awal abad ke-19; sampai saat itu fisikawan sering juga seorang matematik, filsuf, ahli kimia, ahli biologi, insinyur, atau bahkan pemimpin atau seniman politik utama. Saat ini bidang ini telah berkembang sedemikian rupa sehingga dengan sedikit expeksi fisik modern harus membatasi perhatian mereka pada satu atau dua cabang ilmu. Setelah aspek mendasar dari bidang baru ditemukan dan dipahami, mereka menjadi insinyur domain dan ilmuwan terapan lainnya. Penemuan abad ke-19 dalam kelistrikan dan magnetisme, misalnya sekarang adalah provinsi insinyur listrik dan komunikasi; sifat-sifat mtter yang ditemukan pada awal abad ke-20 telah diaplikasikan dalam elektronik; dan penemuan-penemuan fisika nuklir yang sebagian besar belum berusia 40 tahun, telah diserahkan ke tangan para insinyur nuklir untuk aplikasi untuk penggunaan militer secara damai.

23 komentar:

  1. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus
  2. Dariku untukmu, 95 😉😄😄

    BalasHapus
  3. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus
  4. keren banget cukkk 😍😍😍 point: 94

    BalasHapus
  5. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus
  6. Assalamu'alaikum pak😊
    Ini nilai keseluruhan dari penilaian mid Blog yaitu: 93,8👍

    BalasHapus

About Physics